اپیزود شماره ۴۶: گراند هتل قزوین

صفِ اتوبوس‌های تی‌بی‌تی و ت.ث.ث با انبوه مسافران آلاگارسون و شیک از شهرهای مختلف که هر یک راهی دیاری هستند اما توقف‌گاه یکی‌ است؛ گراند هتل قزوین! هتل بزرگ و مجللی که سالیان سال خستگی میان راه از تن مسافران به در می‌کرد، سینما ایران و صف فروش بلیط، رستوران خاطره انگیز برای اهالی شهر، پناه و مسکن خانواده‌های جنگ‌زده و کوچ کرده به قزوین، عمارت زیبا و سالخورده که حالا سال‌هاست در هیاهوی رهگذران و توریست‌ها میان خیابان پیغمبریه به نظاره نشسته؛ این قسمت از رادیو نیست راوی داستان گراند هتل قزوین است.
گراندهتل قزوین

درباره‌ی این اپیزود

شاید کمتر کسی گراند هتل قزوین را به اندازه‌ی هم‌نامش در تهران بشناسد. هتلی که در اواخر قاجاریه به همت ارباب برزو شاهپور مهرشاهی در قزوین ساخته شد و به‌واسطه‌ی موقعیت قرارگیری شهر قزوین و خوش‌نامی هتل، خیلی سریع رونق ویژه‌ای گرفت. شاید همین‌ها هم باعث شد که هتل شاهد دیداری باشد که زمینه‌ساز تغییراتی تاریخی برای کشور بود!
هتل بزرگ و مجلل که سالیان سال خستگی میان راه از تن مسافران به در می‌کرد، سینما ایران و صف فروش بلیت، رستوران خاطره‌انگیز برای اهالی شهر، پناه و مسکن خانواده‌های جنگ‌زده و کوچ کرده به قزوین، عمارت زیبا و سالخورده که حالا سال‌هاست مانند هم‌نامش در تهران میان هیاهوی رهگذران و توریست‌ها در میانه‌ی خیابانی شلوغ به نظاره نشسته؛ این قسمت از رادیونیست راوی داستان گراند هتل قزوین است.

مالک و صاحب‌امتیاز: مجموعه‌ی زیبان

تهیه‌کننده: رامیار منوچهرزاده

نویسنده و کارگردان: نگین فیروزی

دستیار کارگردان: امیربهادر بیات

پژوهشگر: نگار گروسی به همراهی ساجده علیپور

گویندگان متن: نگین فیروزی و وحید ناظمی

تدوینگر: فرزانه رضایی

ساخت و تنظیم موسیقی: محمد برزیده و آیدین انزابی‌پور

طراحی و ساخت هویت بصری پادکست: استودیو ملی

موشن‌‌گرافیک و طراحی گرافیک: نرگس فداکار

اسناد مرتبط با این اپیـزود